Jak na se udržet ve formě i během letní dovolené a na cestách? Máme pro vás tipy!


Cvičení během letní dovolené

Chystáte se na svou vysněnou dovolenou a lámete si hlavu, jak si mám užít odpočinek a přitom se udržet v dobré fyzické formě? Nemusí to být až tak složité…

Stačí si najít tu správnou chvíli a využít momentální prostředí na maximum. V dnešním článku vám poradíme, jak na to!

Důležité je plánovat 


Již před samotnou dovolenou byste si měli trochu promyslet, jak a kde se udržet ve formě. Ať už bude váš výlet jakkoliv dlouhý, o váš “pekáč buchet” nemusíte přijít tak snadno. Zvyk je zajisté železná košile, a tak se toho držte. Jestli to jde, dělejte, co vám vyhovuje v čas, kdy je to nejlepší. 

Vezměte si s sebou vše potřebné


I když se někdo omezí na pohodlné boty a oblečení, jiný zase k udržení kondice během dovolené bude potřebovat více věcí. Hodit se vám mohou i plavky, podložka na cvičení, švihadlo, posilovací kleště a další maličkosti. K duhu také přijde nějaké zařízení, ze kterého můžete poslouchat svou oblíbenou hudbu nebo sledovat svůj cvičební plán. 

  • Sháníte kvalitní, ale za to velmi účinnou pomůcku k tréninku? Tato extrémně odolná, ale za to účinná odporová guma je vhodná pro jakýkoliv druh tréninku. S touto posilovací gumou můžete za nízkou cenu odcvičit prakticky celé tělo, a navíc se u toho , jak kvalitně zpotíte, tak i dokonce rozšíříte svoje znalosti z oblasti cvičení.
CHCI VÍCE INFORMACÍ!
Power System Posilovací guma Cross Band

Využívejte každé příležitosti


I během dlouhé cesty autem se kromě přestávky na odpočinek dá využít pauza na malé protažení. Stačí k tomu vaše tělo a ideální místo, kde si třeba zajdete zaběhat. Jestli se momentálně nacházíte v blízkosti města, není problém využít ani místní workoutové hřiště.

Mnoho hotelů je navíc v dnešní době vybaveno vlastní tělocvičnou. Posloužit může i prachobyčejná procházka, skákání přes švihadlo na pláži nebo hotelovém pokoji a stejně tak pár sérií skákacích panáků či pravidelné plavání.

Nezapomeňte na stravu


Strava má obrovský podíl na tom, jakých dosáhneme výsledků. Jídelníček by právě proto měl alespoň v možných mezích odpovídat vašim požadavkům. Na svou dovolenou si také vezměte i svůj oblíbený proteinový nápoj a další dobroty, které vám po cvičení dodají všechny potřebné makroživiny, jako jsou například minerály a vitamíny.

Jestliže se přesto nevyhnete nezdravému jídlu, dopřejte si poté další chod zdravého pokrmu. Vyhnout byste se měli dvěma po sobě jdoucím chodům nezdravých jídel. Na dovolené to také nabádá ke konzumaci různých druhů nápojů, což jsou v některých případech zbytečné kalorie.

Cvičení během letní dovolené

Trénink: Počet sérií 3, pauza mezi cviky 30 – 45 sekund, odpočinek mezi sériemi 3 minuty.

Tip: Vyzkoušet můžete i tyto cviky na tricepsy a velký hrudník.

Cvičení venku:

Cviky

Počet

Shyby na biceps

5 - 10 opakování

Předpažování v leže

10 - 20 opakování

Dipy (kliky na bradlech)

10 - 20 opakování

Sumo dřep s výskokem

15 - 25 opakování

Široké kliky

10 - 20 opakování

Přítahy kolen ve visu

10 - 20 opakování

Angličák

10 - 20 opakování

Zvedání kolen

30 - 45 sekund

Trénink: Počet sérií 3, pauza mezi cviky 30 – 45 sekund, odpočinek mezi sériemi 3 minuty.

Tip: Inspirovat se můžete také workout cviky pro začátečníky.

Na co dbát během letního horka!


To správné načasování

Jak je známo, ta největší parna bývají od zhruba 10. hodiny ráno do 3. hodiny odpoledne. Proto je ideální naplánovat venkovní trénink buď před nebo po těchto nejteplejších hodinách dne. Úplně nejvhodnější je využít ranního cvičení, které nakopne a uchová vás tak svěží až do večera. 

Držte se uvnitř

Pokud nemáte možnost využít těchto chladnějších hodin, raději své cvičení přesuňte do vnitřních prostorů, ať už do tělocvičny nebo svého hotelového pokoje. Vyhnete se tak nejen nepříjemnému horku, ale také kupříkladu nepříjemným spáleninám od sluníčka. 

Zvolte to správné oblečení

Vhodné oblečení vám zajisté pomůže k mnohem lepší termoregulaci během namáhavého tréninku. Doporučuji využívat oblečení z funkčních materiálů, ale kvalitně poslouží i přírodní materiály, jako je bavlna. Nezapomeňte také volit světlé barvy, které slunce tolik přitahovat nebudou!

    • Sháníte kvalitní tílko, které vás udrží v chladu během horkých letních dní? Pokud ano, nechte mě vám doporučit tílko Be rebel od společnosti Nebbia, které patří k jedním z nejkvalitnějších tílek, co se týče poměru kvality a ceny. Tričko kromě skvělého střihu, se může pyšnit taky zaručeným pohodlím při kterémkoliv cvičení.
CHCI VÍCE INFORMACÍ!
Nebbia Be rebel! tílko 141

Dbejte na dostatečnou hydrataci

K tomu je potřeba využít ty správné tekutiny. Nejlépe poslouží čistá neslazená voda. Jestliže máte v plánu cvičit déle než hodinu, jistě si dopřejte i nějaký ten sportovní nápoj bohatý na minerály. 

Nepřekračujete své limity

Během cvičení byste jistě měli poslouchat své tělo a na jakékoliv signály malátnosti nebo nevolnosti reagovat. Jestli se dostanete do této fáze, raději si dejte krátkou pauzu, a pak pokračujte. Chybu jistě neuděláte, když si cvičení rozdělíte do několika sérií během dne. 

Dopřejte si studenou sprchu

Než se do samotného tréninku pustíte, dejte si studenou sprchu, a klidně z toho nevynechte svoje vlasy. Takto budete pociťovat svěžest, která vás bude provázet celým cvičením.

    • Z vlastní zkušenosti musím říct, že studená sprcha po ránu, nebo po náročném tréninku mi ohromně pomohla co se týče ochlazení mého těla. Kromě toho, mi taky chrání pokožku, zrychluje metabolismus a napomáhá mi udržovat v sobě více energie a podporuje můj imunitní systém, který slouží, jako ochrana před mnoha různým druhům chorob.

Cvičení během letní dovolené

Hledáte další inspiraci?


Pokud se vám dobře cvičí pomocí videa, může vám třeba pomoci následující ukázka. Cvičení je opravdu rychlé a nepotřebujete opět žádné sportovní vybavení.

  • Podle tohohle fitness trenéra, jménem Fraser Wilson, už trénuji řadu let. Pomohl mi, jak se udržovat ve správné fyzické kondici, tak i zlepšit svoji sílu s vlastní váhou těla. Na jeho kanále, kromě spousta cvičení zaměřené, jak na flexibilitu, mobilitu a sílu, můžete najít celou řadu zdravých fitness receptů, které stojí za to si je vyzkoušet!

Nejnovější příspěvky

Podpořte mě Likem!

Rubriky

Reklama Grizly Ořechy