Jak se udržet fit v období svátků?


Jak se udržet fit v období svátků?

Vánoce jsou ideální obdobím na to, abychom přibrali pár kil. Sedíme kolem stolu a odpoledne relaxujeme, zatímco perník a kuřecí stehna nám z rukou nevypadávají. Jakmile se nám pak dostane do cesty váha a my se na ní postavíme, oba zůstáváme zaskočení. Jak tomu lze zabránit? Co můžeme udělat, abychom během prázdnin nepřibrali kila navíc? Sestavili jsme několik tipů, které pomohou vyhnout se nadměrnému přírůstku hmotnosti.

Dávejte si pozor na zbytečné mlsání 


Na Vánoce se na stole objevují různé koláče a cukroví. Je tedy snadné vstoupit do pasti a sníst jich tolik, kolik dokážeme. Zdravé dezerty si můžeme připravit i doma, ale nemůžeme se o to postarat například u přátel nebo příbuzných. Musíme se proto ovládat a zastavit se při jednom kusu dortu.

Dávejte si pozor na větší porce 


I když ve všední dny jíme s mírou, během prázdnin nějak zvětšíme porci. Nejlepší způsob, jak to eliminovat, je zmenšit velikost porce, nebo zvolit menší talíř.

Zaměřte se na jednu věc a užívejte si ji


Toto období často doprovází stres a spěchání, a proto mnohdy nestíháme pořádně jíst. Ti, kteří při jídle dělají i něco jiného, jsou mnohem náchylnější k přibrání pár kil. Důvodem je to, že nemohou věnovat pozornost pocitu plnosti, protože jsou zaneprázdněni něčím jiným. Můžete to eliminovat tím, že se zaměříte pouze na jídlo, a ne na náš telefon nebo televizi.

Během svátků nestresujte a užívejte si volna

Spěte dostatečný počet hodin


Nedostatek spánku může také způsobit přírůstek hmotnosti. Je to proto, že ti kteří nemají dostatek spánku, mají během dne tendenci být hladovější, přijímat více kalorií a méně cvičit. Nedostatek spánku navíc ovlivňuje náš metabolismus.

Eliminujte stres


Lidé, kteří hodně stresují, mají vysokou hladinu kortizolu, stresového hormonu. Souvisí to s přírůstkem hmotnosti, protože pod vlivem stresu jíme více. Pod vlivem stresu má člověk zvýšenou chuť na rychlé občerstvení. Dýchejte, pohybujte se, meditujte nebo cvičte jógu.

Organizujte aktivní programy s rodinou a přáteli


Sledování televize je pro mnoho rodin slavnostní tradicí, ale nečinnost přispívá k přibírání na váze. Místo toho můžete uspořádat společné programy, jako je fotbal, společná procházka po vánočních trzích nebo úniková místnost.

Připravte si zdravé alternativy


Pokud jsme hostem, můžete si se sebou vzít nějaké zdravé občerstvení nebo koláče, které jste připravili. Doma si pak můžete všechno připravit podle sebe.

DOPORUČUJI VÁM TYTO ZDRAVÉ ALTERNATIVY!

A co prázdné kalorie v alkoholu?


Alkohol a nealkoholické nápoje obsahují spoustu prázdných kalorií, které se ukládají na našich stehnech. Pokud navíc konzumujete alkohol, zvyšuje se naše chuť k jídlu, takže jíte ještě víc. To nejlepší, co můžete udělat, je omezit vaší spotřebu vysoce kalorických nápojů.

Používejte menší talíře 


Lidé mají tendenci konzumovat větší dávku, než potřebují, pokud je před ně umístěn větší talíř. Pokud však zmenšíte velikost talíře, dávka se také automaticky sníží.

Občas si zacvičte


Je dobře známo, že zdravé tělo je funkcí dvou věcí, jídla a cvičení. Ale vánoční období je přinejmenším tolik o oslavě, jako o jídle, které příliš nepřispívá ke spalování kalorií. Cvičte, pomozte uklidit stůl a umýt nádobí, pak se projděte s rodinou. Muži mohou vyzkoušet následující cviky a pro ženy doporučuji tyto cviky. Cvičení je velmi důležité hlavně během svátků, protože momentálně žijeme v době pandemie koronaviru a mnoho z nás je v karanténě, musíme se o své tělo starat a pravidelně cvičit, abychom si posílily imunitu.

Chci více informací ohledně cvičení!

Jak se držet fit v období svátků?

Co jíst?


Jogurt:

Velmi se doporučuje, pokud máte potíže se žaludkem, protože bakterie, které způsobují fermentaci, jsou dobré i pro střevní flóru.

Bílá masa a ryby:

Červená masa jsou těžší a mají sklon přispívat k rozvoji rakoviny, zatímco kuřecí a nemastné ryby jsou zdravější, ale pouze pokud nejsou vyrobeny s vysokým obsahem tuku. 

Ovesné vločky:

Jednou z oblíbených ingrediencí v müsli je ovesná kaše, která je nejen dobrá, protože pomáhá v trávení, ale také vás dostatečně nasytí. Jsou zdravější alternativou od koláčů.

Banán:

Obnovuje střevní funkce a je hlavním přirozeným antidotem proti průjmům. 

Zázvor:

Lze použít buď v prášku, nebo v čerstvé formě. V prášku lze přidat do jídla jako koření a druhá forma lze konzumovat s horkou vodou před nebo po jídle.

Snažte se upřednostňovat bílkoviny a vlákninu, a naopak vynechávejte umělé sacharidy.

Vyvarujte se zpracovaným potravinám


Konzervovaná bramborová kaše a hluboce zmražené maso nejsou tou nejlepší volbou – ani nyní, ani v každodenním životě. Ačkoli jsou rychlé a snadné, obsahují hodně přebytečného cukru a nezdravých tuků.

Vyvarujte se zpracovaným potravinám

Plánujte dopředu


Pokud se chystáte navštívit někoho nebo jedete na nějakou událost, zeptejte se na podávané jídlo. Můžete se například rozhodnout přinést si vlastní dezert, zvláště pokud trpíte určitou citlivostí.

Náhrada oblohy


Nemůžete říct, že jste čekali celý rok na to, aby jste si konečně dali rýži nebo hranolky. Samozřejmě, bramborový salát a kapr je nezbytný, ale štrůdl s vánočkou jsou naprosto zbytečné. Totéž platí pro dezerty: dorty můžete jíst bez šlehačky a jakéhokoli druhu čokolády a džemu.

Shrnutí


Dnes jsme si ukázali, jak se vyvarovat přebytečným kilům a ukázali jsme si, jak zůstat aspoň trochu fit během svátků. Já bych vám chtěl tímto popřát krásné a pohodové vánoce bez stresů a problémů a doufám, že vám ježíšek nadílí vše, co jste si pod stromek přáli!

Jak se udržet fit v období svátků?

Nejnovější příspěvky

Podpořte mě Likem!

Rubriky

Reklama Grizly Ořechy