Jak zhubnout v období koronaviru? Tipy pro ženy!

Jak zhubnout v období koronaviru? Tipy pro ženy!


Pohyb je velmi důležitý, jak pro náš imunitní systém, tak i pro naší psychickou pohodu. Bohužel nová opatření týkající se ohledně koronaviru nám znemožňují jít do posilovny a tím i dochází k tomu, že omezujeme svůj každodenní pohyb na minimum.

V dnešním článku se dozvíte, jak se zdravě stravovat, jak zvýšit svůj každodenní pohyb a tím se i zbavit přebytečného tuku.

Jak se zdravě stravovat?


Pokud chceme dosáhnout časem větších výsledků, tak je důležité se zaměřit na Váš jídelní plán. Ne nadarmo se totiž říká, že zdravá strava je klíčem k úspěchu.

Jak zhubnout v období koronaviru?

Kalorický deficit


V případě že chceme zhubnout přebytečný tuk a tím i vypracovat naše svaly, tak se musíme zaměřit na kalorický deficit. V českém překladu tedy na rozdíl kalorického příjmu a výdeje. Budeme tedy muset snížit náš kalorický příjem a zvýšit náš výdej.

Jak si spočítat svůj denní kalorický příjem?


Spousta lidí platí ne málo peněz za výživové poradce, nebo online trenéry, kteří jim spočítají jejich denní kalorický příjem, nebo poskládají vlastní tréninkový plán. Myslím si, že každý ví, že není optimální jíst denně sladké věci a ležet celé dny na gauči u televize. Proto vám poradím, se v první řadě podívat na internet. Dozvíte se spoustu nových a užitečných informací.

Odkaz


Proto vám doporučím tenhle odkaz, na kterém si vypočítáte svůj denní kalorický příjem. Samozřejmě pokud si nevíte zcela rady a potřebujete s určitou věcí pomoct, tak je dobré se obrátit na fitness trenéry, nebo výživové poradce, kteří vám doporučí jejich vlastní dlouholeté zkušenosti.

Jak zhubnout v období koronaviru?

Bílkoviny neboli proteiny


V první řadě se hlavně zaměřte na potraviny s vyšším obsahem bílkovin, jako jsou například mléčné produkty, vejce, avokádo, zelený hrášek atd… Kolik bych měla denně sníst gramů bílkovin? Ideální množství bílkovin pro ženu na den vychází okolo 0,8 – 1 g na kilogram tělesné hmotnosti. Záleží, ale na vaší váhové kategorii včetně množství denní aktivity.

Pokud nemáte dostatek času, protože dostat do sebe denní příjem bílkovin není zrovna lehká věc, tak vám mohu doporučit tyto proteinové doplňky, jako jsou například proteinové tyčinky, nebo čistý syrovátkový protein.

Syrovátkový protein a proteinová tyčinka


Jsou to kvalitní produkty složené jen z těch nejkvalitnějších surovin. Obsahují přiměřený počet zdravých sacharidů a tuků, ale hlavně mají vysoký obsah bílkovin. Kromě základních složek potravy obsahují tyto výrobky řadu vitamínů a minerálu, jako je například železo, vápník, vitamín E a B a mnoho dalších… Mohou fungovat, jak formou svačinky, tak i dobře zaženou váš hlad a chuť na sladké.

Zdravé tuky


Pokud chceme zhubnout přebytečný tuk a tím i zpevnit naše tělo, tak se budeme muset zaměřit na snížení tuků v naší stravě. Kolik bych měla denně sníst gramů tuků? Ideální množství tuků pro zdravou aktivně pracující ženu denně vychází na 0,5 – 1,5 g tuků na kilogram tělesné váhy.

Konzumujte převážně potraviny se zdravými tuky, jako jsou například ořechy, mléčné výrobky, různé druhy másla, vejce, nebo kvalitní kokosový olej…

Kvalitní sacharidy


Se snížením tuků, taky přichází omezení sacharidů. Zdravá žena by denně měla sníst zhruba okolo 6-10 g na kilogram vaší váhy.

Při výběru výrobků si dejte pozor na cukry. Kromě toho, že obsahují zbytečné kalorie, tak vám rychle zvýší vaší hladinu inzulínu! Zařaďte do své stravy jen ty nejkvalitnější sacharidy, jako jsou například ovesné vločky, brambory, batáty, müsli, celozrnné pečivo, rýže a mnoho dalších…

Nebojte se do svého jídelního plánu zapojit různé druhy ovoce. Obsahuje totiž řady důležitých živin, jako jsou například minerály, vitamíny a vlákninu.

Kvalitní strava a pitný režim je základem zdravého hubnutí

Voda je základ života.


Důležitou věc, kterou bych chtěl zmínit je dostatečný pitný režim. Kolik litrů vody bych denně měla vypít? Aktivně sportující žena by měla denně vypít cca 20 – 40 ml tekutin na 1 kg tělesné hmotnosti.

Optimální příjem vody se může podílet na shazování tuků. Zlepšuje vaší výkonnost a hydratuje vaše tělo, čímž organismus čerpá potřebné látky, jako jsou například minerály a následně pak vylučuje odpadní látky.

Se zdravou životosprávou je taky spojen každodenní pohyb. Nezapomeňte tedy zapojit každodenní cvičení do své denní rutiny!

Každodenní pohyb je základ zdraví.


Jak už jsem výše zmiňoval, s narůstajícími opatřeními dochází k omezování našeho pohybu. Spousta lidí totiž preferuje trénování v posilovnách, nebo ve sportovních centrech (tenis, badminton, plavání atd…), ale to kvůli dnešní situace není zcela možné, jak už z hlediska koronaviru, tak i snížení aktuální teploty.

Jak zhubnout v období koronaviru? Tipy pro ženy!

Jak mám zvýšit svůj pohyb?


Jak teda mám zvýšit svůj pohyb? V dnešní době je trend ujít denně 10 000 kroků, ale i s tím má mnoho lidí potíže. Proč? Protože spousta lidí např. cestuje do práce autem, nebo využívá neustále výtahy a MHD… Je tedy dobré se zaměřit na svoje zlozvyky a zjistit, čím byste je mohla nahradit. Například zběsilou ranní jízdu do práce si můžete nahradit ranním během, nebo cyklojízdou kolem vašich oblíbených míst. Vyhnete se, jak každodenním dopravním kolonám, tak i přispějete ke svému zdraví a získáte do dne větší psychickou pohodu.

Pokud nemáte jinou možnost než cestovat do práce autem, nebo za pomocí MHD, protože bydlíte daleko, tak mám pro vás i jiné řešení, jak zvýšit svůj pohyb a tím se i zbavit přebytečného tuku.

Cardio – Jak zhubnout tuk?


Každý z nás už někdy slyšel o slově CARDIO, ale co to teda znamená? Cardio je klasický způsob, jak zhubnout tuk. Za nejznámější formy kardia se považuje běh, rychlá chůze, plavání, nebo intenzivní posilování. Za cardio se v podstatě považuje každá vytrvalostní aktivita, při které se tepová frekvence zvedne z 60 – 75 % vašeho tepového maxima.Jak zhubnout v období koronaviru? Kardio-Běh

Jak teda mám trénovat kardio?


Jako úplný začátečník můžete začít rychlou chůzí například do vašeho oblíbeného obchodu s potravinami. Postupem času budete zvyšovat svojí intenzitu až do té doby, kdy se rozhodnete běhat. Poté, se zaměřte na svojí tepovou frekvenci a intenzitu, není špatné do svého tréninkového plánu zařadit například schody, výšlapy, nebo sportovní činnost (tenis, badminton, cyklistika, jízda na kolečkových bruslí atd…).

Cvičení doma


Pokud nemáte možnost vykonávat trénink venku, tak se můžete zaměřit na cvičení doma. Existuje několik druhů tréninků jak posilovat doma a tím se i zbavit tuku (jóga, HIIT, cyklotrenažér atd…). Sbírejte informace z internetu a pracujte na svojí vysněné postavě i doma. Posílám domácí cvičení pro inspiraci.

Nejnovější příspěvky

Podpořte mě Likem!

Rubriky